Kan je de wereld zien vanuit de ruimte als het bewolkt is?

dan wel gewoon dat deel waar het bewolkt is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is dank zij de wolken dat onze planeet nog vrij goed zichtbaar is van op afstand.
Want de Aarde lijkt wel erg donker vergeleken met Venus en zelfs Mars.
Dat komt door het donkerblauw van de oceanen ... dat draagt niet ver. Eigenlijk is vanaf Mars of Jupiter .... Venus helderder dan de Aarde hoewel Venus verder staat.
De wereld is altijd bewolkt , is het niet bij ons dan is het een paar duizend kilometer verder. Je zal altijd wel stukken Aarde zien. Vooral de woestijngebieden Sahara , Arabië en Australië zijn heel goed te zien vanuit de ruimte .Als er aliens op zoek zijn naar een landingsplaats zal het daar wel zijn ...want daar hebben ze goed zicht...
Het moet al een zeer droge atmosfeer zijn om helder de bodem te zien. Ooit op 12 km hoogte in een vliegtuig gezeten? Dan zal je wel weten dat het land of de zee niet altijd goed zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, je ziet alleen de wolken (als je dat bedoelt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welcome~! ;-)
Soms zijn de wolken zo dun dat je er vanuit de ruimte doorheen kunt kijken en de aarde eronder toch nog redelijk goed kunt zien. Het hangt er ook van af hoe hoog in de ruimte je bent, of je nog iets op het aardoppervlak kunt zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laatste keer dat ik in de ruimte was niet.. :P

Nee je kijkt dan idd gewoon tegen de wolken aan, de zon verlicht de wolken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, want de wolken en al het andere wat je ziet, IS de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Van een afstand kun je gewoon niet door de wolken kijken.
-Om het effect van een wolk te begrijpen kun je dit het beste inzien door het fenomeen mist te aanschouwen. Dit is ook een wolk waarvan de verdichting toelaat hoever je nog kunt zien.
-Je zit dan eigenlijk al in een wolk en dan merkt toch daarbij op, dat je de horizon niet zult kunnen zien.
-Hoe groter de afstand jij je van die wolk begeeft, des te verdichter het effect zal zijn en daarmee de ondoorzichtbaarheid.
-Toch vraag ik me af of je nog nooit in een vliegtuig die hoog boven de wolken vloog hebt gezeten. Heb je nog nooit het dikke watten-wolken-dek onder je gezien met af en toe een gat waardoor je de wereld nog even ziet?
-Bekijk je nu de bewolking vanuit de ruimte naar het beeld aarde, dan zul je zien dat de koude en hoge wolken wit zijn. Warme en lagere wolken als grijstinten. Alleen bij het overig onbewolkt gebied zie je nog het aardoppervlak wat jij misschien als de wereld bedoeld. Je ziet in ieder geval altijd de aarde.
-Och waarschijnlijk was dit je al duidelijk geworden met de reeds gegeven antwoorden en daar ging het je toch om.
-Bekijk het eens van de andere kant en zie vaker omhoog naar onze mooie Hollandse luchten.
-De kleurtinten van wolken die vooral in de Herfst een kunstschilder zijn palet naar de muur zou willen smijten. Die wondere wolken toch !