Zou de NASA al contact hebben gehad met buitenaards leven en dit geheim houden om paniek te voorkomen?

want je kan mij echt niet vertellen dat wij de enige planeet zijn met levensvormen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

"Het zuiverste bewijs dat er ergens in het universum verstandelijke wezens leven is dat ze nooit hebben geprobeerd met ons in contact te komen." - Bill Watterson; Amerikaans stripauteur

Kortom: nee ik denk van niet. Als de buitenaardsen op ons niveau of lager zitten kunnen ze niet met ons praten en als ze technologisch zover zijn dat ze dat wel kunnen betwijfel ik of ze contact met ons zouden willen. Dat gezegd: Als de amerikanen contact zouden leggen met buitenaardsen (or eigenlijk iedere willekeurige andere regering) zouden ze dat denk ik wel strikt geheim houden.
Al is het maar omdat we al een keer gezien hebben wat een eenvoudig hoorspel aan massa paniek teweeg kan brengen (War of the Worlds). Zelfs bij een vredelievend contact mag je rellen en paniek verwachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, Nee en nog eens Nee...

Dan zou de Haarlemse schaakclub dat misschien wel geheim houden, dan geloof ik het zelfs eerder, de NASA geloof ik sowieso niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof inderdaad ook in "buitenaards" leven, maar dan in de nuchtere zin van het woord. Oftewel nog meer zonnestelstels met vergelijkbare planeten als de Aarde. Alleen die liggen zo ontiegelijk ver weg, contact is niet mogelijk.

Nee dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar als je dat tegen complotdenkers zegt worden die alleen maar gesterkt in hun mening.
AWM
14 jaar geleden
Nee, ze hebben geen contact gehad.
Communiceren lukt sowieso niet, aangezien 't minimaal 8,44 jaar duurt voordat een vraag beantwoord kan worden vanaf de dichtsbijzijnde ster. En 't is nog maar de vraag of daar een planeet met intelligent leven is wat supergecontreerde communicatiefotonen exact onze kant op kan sturen met een superhoge concentratie (anders blijft er niks van 't signaal over).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het wel. In het geniep wordt de opvolger van Obama opgeleid. Dat zal pas een wereldheerser worden, in de goede zin van het woord, hij heerst en verdeelt en elk volk/land aanvaardt dat. Een dergelijke overeenkomst heeft NASA afgesloten met een buitenaards opperwezen.
Hoe ik het weet? Vannacht een visioen gehad.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. dat zouden ze wel willen denk ik.
En nee, natuurlijk zijn we niet de enigen in het heelal, zeker niet het enige leven. Kwestie van kansberekening.

Het heelal is namelijk oneindig groot. Het aantal zonnestelsels is oneindig groot. Het aantal planeten is oneindig groot. Dus is de kans dat er op minimaal één van die andere planeten ook een vorm van leven is, oneindig groot.

De kans is echter oneindig klein dat we daar ooit achter komen, omdat de kans ook oneindig klein is dat het in precies dezelfde periode is dat wij hier even komen kijken en de aftanden zo groot.

Vergelijk : snij een kurk door de midden en gooi 1 helft in de stille oceaan. Gooi de andere helft een maand later in de middellandse zee. Hoe groot is de kans dat ze elkaar tegenkomen ? En vermenigvuldig dat met een stuk of tig nullen.

Op de quote een mooie voorbeeldrekening van die kansberekening. (beetje naar beneden scrollen)