Wat verwacht men te vinden aan het begin van het heelal? En wat zit er achter "het begin"?

Dit vraag ik mij af, aangezien ze regelmatig beelden op TV laten zien, waarin men zegt weer dichter bij het begin van het ontstaan (oerknal) van ons heelal te zijn gekomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Met de voortgang van techniek in de afgelopen eeuwen is het ons bekende universum telkens gegroeid. We blijven "het begin" verleggen naarmate we meer ontdekken.

Voorlopig houdt onze kennis op bij de big bang, het moment waarop het nu bij ons bekende universum werd gecreëerd. Verder terug in tijd kunnen we slechts in theorie.

Theorieën zijn er genoeg.
- voor de big bang was er niets, een singulariteit.
- de big bang is de laatste bang tot nu toe in een reeks van big bangs en big crunches.
- ons universum is slechts één van vele universa die onderling soms botsen met big bangs tot gevolg (bubbles, branes).

Allemaal prachtige theorieën die niet of slecht met elkaar verenigbaar zijn. Wie het weet mag het zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ga Rustig Liggen, zet Rustgevende muziek op En denk in jezelf na wat je gelooft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat weten ze juist niet:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het CERN in zwitserland probeert al jaren in een deeltjes versneller de oerknal na te bootsen... Dit wordt door velen gezien als het begin van ons heelal...

Ik denk dat je dat bedoelt...

bron.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Oerknal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achter het begin van her heelal zit de grote architect te breien aan de rest er van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vóór de oerknal was er nog niks, geen materie, ruimte en geen tijd. Het zou zelfs kunnen dat ons heelal ontstaan is bij een botsing tussen twee andere heelals. Meerdere 'bubbels' kunnen dus rondzweven waar zich allemaal een heelal als de onze in bevindt. Ons heelal verlaten is echter niet mogelijk. Voorbij ons heelal is er niks. En we kunnen niet door 'niks' reizen. Wij hebben ruimte en tijd nodig om ons te kunnen verplaatsen. Kijk ook eens de docu serie 'the universe'.

Toegevoegd na 4 dagen:
Ons heelal zou heel goed kunnen zijn onstaan door de energie die vrijkwam bij de botsing van twee andere heelals.
Visualiseer twee zeepbellen die botsen waardoor er een derde (mini) zeepbel onstaat die vervolgens kan groeien en waarin wij nu leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe heeft de oerknal kunnen plaatsvinden als er niks was, een heelal is iets, maar hoe is deze dan ontstaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wat is niks er moet toch iets geweest zijn anders kon er ook niets nieuws ontstaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie het dan zo:
Ons heelal zou heel goed kunnen zijn onstaan door de energie die vrijkwam bij de botsing van twee andere heelals. Visualiseer twee zeepbellen die botsen waardoor er een derde (mini) zeepbel onstaat die vervolgens kan groeien en waarin wij nu leven.
Zelf denk ik
Dat er nooit een begin is geweest en dat er ook nooit een eind zal zijn
En zo is dat waarschijnlijk met ons heelal ook