Het planetarium van IJse IJsema of IJsinga, is het niet in Workum, een Friese plaats. Prachtig, als je bedenkt dat de man het in de 17e eeuw zelf heeft gebouwd.
Kijk het nog zelf even na op Wikipedia, ben niet helemaal zeker van achternaam en plaats.
Eise Eisinga in Franeker, toch even gegoogeld!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dwingeloo in drenthe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Franeker, zeker weten. Hier hangt het oudst, werkende, met de hand gemaakte planeten overzicht. Met de hand gemaakt door de enige echte Eise Eisinga, vandaar de naam Eise Eisinga Planetarium.
Bezoeken zeg ik dus!