Moet de aarde zwaarte kracht bevatten om in dezelfde baan om de zon te rollen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De massa van de zon en de aarde bepalen de onderlinge aantrekkingskracht tussen deze twee lichamen. De massa van de aarde is echter in vergelijking met die van de zon zo weinig deze invloed bijna te verwaarlozen is.
De onderlinge aantrekkingskracht bepalen de omloopsnelheid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel natuurlijk dat de ondelinge aantrekkingskracht de baansnelheid en dus omloopsnelheidbepaald bepaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de zwaartekracht van de aarde heeft niets te maken met de baan van de aarde rond de zon. die baan heeft te maken met de zwaartekracht of aantrekkingskracht van de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de zwaartekracht van de aarde heeft echt wel wat te maken met de baan die de aarde om de zon heeft. Maar dat is maar een hele kleine factor. Maar de zwaartekracht van de zon heeft daar ook nauwelijks wat mee te maken.
de aarde heeft zwaartekracht én zweeft tevens in een een baan om de zon, dus jou vraag klopt niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je me vraag niet begrijpt, zal de aarde zonder zwaartekracht dezelfde baan om de zon maken? beter? haha