Als de aarde in het heelal is waar is het heelal dan?

Toegevoegd na 8 uur:
Is het heelal in plaats van oneindig groot misschien juist oneindig klein?

Toegevoegd na 8 uur:
Is het heelal in plaats van oneindig groot misschien juist oneindig klein?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Dit zonnestelsel met misschien meer zonnestelsel. Dit gaat door, tenminste het heelal gaat door tot het oneindige. En de mens weet nog niet tot hoever dit gaat, maar door de steeds betere technieken kunnen we wel steeds verder kijken en het beter onderzoeken. Het heelal daar zitten we dus in, maar we weten de grenzen niet!

Toegevoegd na 1 dag:
Oneindig klein? Het lijkt mij als iets oneindig is dat het niet klein kan zijn.. Het is oneindig dus groot. Ga maar na: De aarde is groot en anders de zon wel, die is eigenlijk enorm! De aarde de zon en nog vele andere planeten, sterren enzovoort zitten in dit heelal. Hoe kan het dan klein zijn? Niet. Er kan nooit iets groots in iets kleins zitten.
Voorbeeld: Het heelal is een doos. De aarde en de andere planeten en sterren zijn de dingen.
De doos moet groot genoeg zijn om als deze dingen in zich te kunnen krijgen. Die doos, of het heelal, moet dus enorm groot zijn.
Zoals ik al zei: We weten niet hoe groot!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het einde van het heelal is nog niet gevonden. Dus we weten ook nog niet wat er daarna is of komt. Ik kan hier wel uren over nadenken. Maar ik denk persoonlijk dat het oneindig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vraag is het andwoord al :), overal om ons heen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het Heelal is grenzeloos.
er zijn meer zonnestelsels.
het gebied kunnen wij niet bevatten, zo groot.
vergelijk het maar met de afstand van onze eigen lichaamscel.
onze cel heeft en kern, zo groot als de afstand van hoe wij ons verhouden qua grootte, tot de zon bijvoorbeeld.
er is zo giga-veel Leegte.

er valt voorts nog een onderscheid te maken tussen het zichtbare en het theoretische heelal. Het zichtbare heelal omvat dat deel van het heelal waarvan sinds het "begin der tijden" licht ons heeft kunnen bereiken. Omdat de snelheid van het licht eindig is, is ook het zichtbare heelal gemeten vanaf het "begin der tijden" eindig.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Heelal

Toegevoegd na 3 minuten:
Zo maakt de aarde deel uit van :

* Het zonnestelsel.
* De Lokale bel.
* De melkweg.
* De melkweg en zijn satellietsysteem.
* De Lokale groep.
* De Canes Venaticicluster.
* De Lokale of Virgosupercluster.
* De Grote Muur.
Hercules-superclusters. De afmetingen zijn gigantisch: 500 miljoen lichtjaar lang en 300 miljoen lichtjaar breed. Naast de Grote Muur zijn er nog andere “muren” (waaronder de Grote Sloane-Muur). De superclusters en muren vormen een draderig netwerk van filamenten, waartussen zich enorme superholtes bevinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Heelal is alles wat we voorlopig kennen.
Dus wij maken deel uit va het heelal en het heelal is tot nog toe overal.
Waar wij ons bevinden in het heelal is ons volledig onbekend.
We kunnen slechts maximaal ongeveer 15 miljard jaar terugkijken . We kunnen 46 miljard lichtjaren meten in alle richtingen : dus met een diameter van 46 maal twee = 92 miljard lichtjaren. De dingen die we kunnen observeren op 15 miljard lichtjaren , hebben er 15 miljard jaar over gedaan om ons visueel te bereiken. Maar de objecten verwijderen zich van ons met een enorme snelheid. Dus wat er vandaag op die afstand is , kunnen we pas over XX miljard lichtjaren zien
Wiskundig is de vorm van het heelal wel berekend als een soort cilinder . Maar waar de grenzen zijn is totaal onbekend.
Dus zinloze vragen zijn : Waar bevinden wij ons in het heelal , Zijn er andere heelallen , wat was er voor ons heelal....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat weet niemand.
maar waar mensen al wel uit zijn. (en mij ook logisch lijkt) is dat het heelal gewoon eindig is.
dit komt door de constante temperatuur, van iets boven het absolute nulpunt.
als het heelal oneindig was, dan zou deze 'warmte' zodanig verspreid worden, dat de temperatuur gewoon op het absolute nulpunt uitkomt.
(dit is op verschillende plekken uitgezocht, met dezelfde uitkomst).

maar je vraag geeft ook al antwoord op zichzelf. wij zitten dus in het heelal. en waar het heelal zich in bevindt, dat weten we nog niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heelal beslaat heel de ruimte en al de tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is nooit iemand geweest die het einde van de heelal heeft gehaald.
Ik denk zelf dat het ook nooit duidelijk gaat woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de vraag zo formuleert: het heelal is om de aarde heen. Waarmee niet gezegd is dat de aarde het centrum is, want dat weet niemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer jij bedoelt te vragen waar ons heelal zich in bevindt of wát ons heelal omgeeft,dan is dit zéér moeilijk te beantwoorden.

Ik ga echter een poging wagen.

Ons waarneembare heelal ontstond 13,73 miljard jaar geleden.
Er bestaan verschillende scenarios.

De theorie van de Kosmische Inflatie (Alan Guth) stelt,dat het heelal tussen 10^-36 en 10^-32 sec. na het allereerste begin van z'n bestaan (na de Planck-tijd= ~ 10^-44 sec) op exponentiële wijze is uitgedijd.
In die extreem korte periode is het heelal maar liefst 10^78 X zo groot geworden qua volume.

Deze uitdijing,hoewel nu véél minder sterk,vindt nog steeds plaats d.m.v. de zgn. "donkere energie" ,een repulsieve (= afstotende,negatieve) quantumvacuümenergie,die tijdens die eerste fracties van seconden in het ontstaan van ons heelal véle malen sterker was.

Omdat deze kosmische inflatie vanuit élk punt plaatsvond,zijn er zgn. "exokosmische" domeinen,d.w.z. andere Hubblevolumes (vergelijkbaar met ons heelal) die zich in een (waarschijnlijk) hogerdimensionale hyperruimte uitdijen (zo ook ons heelal).

Deze hyperruimte heet de "Bulk" en omdat volgens een andere theorie ons universum ---en ook ál die ontelbare andere universa of Hubblevolumes--- verbonden is met een zgn. "braan-wereld" (= een 5-dimensionaal "wereldvel" waarmee het universum is verbonden via zwaartekrachtwerking volgens de M-theorie),beweegt/dijdt alles zich uit in deze hyperruimte (die trouwens 10-dimensionaal zou zijn) en dit volgens een cyclische beweging: uiteindelijk zullen de "branen" waartussen wij ons "bewegen" weer "samenkomen" ,i.e. botsen (The Big Bump= de Grote Botsing ofwel het Ekpyrotisch model van Neil Turok en Paul Steinhardt).
Dit zou nog quadriljoenen jaren duren hoor,deze "botsing" (dus géén paniek).

Hoe de exacte wetten van tijd en ruimte zich verhouden tot elkaar in deze "Bulk" of hyperruimte is nog maar de vraag.

De M-theorie (staat voor: Matrix-theorie of Membraan-theorie f ook wel "Moedertheorie" ) gaat uit van de hyperruimte (10-dimensionaal) + de tijdsdimensie = in totaal 11 dimensies.

Even dit ter verduidelijking:
bovengenoemde theorieën zijn allen nog in ontwikkeling en moeten nog gestaafd,hetzij weerlegd,worden door o.a. de allernieuwste (nog te maken) metingen van de Planck-satelliet,die o.a. de kosmische microgolfstraling en de verspreiding van zwaartekrachtgolven in de struktuur der verafgelegen ruimte gaat meten.

Toegevoegd na 5 uur:
zie verder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
quote :'(na de Planck-tijd= ~ 10^-44 sec)' bedoel je dat dit plancktijd is????
de planck-tijd is iig 10^-35. (even voor de duidelijkheid) maar ik kan niet anders dan een + geven voor dit antwoord :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee,sorry,de Plancktijd is toch echt ~10^-44 sec. bij een grootte van 10^-33 cm. waarbij het heelal ontstaat,
het woord zegt het zelf al. Het Heelal is
alles omvatend. dus ook wat wij het heelal noemen zit daar in. en kunnen we wel spreken van een locatie?
we weten er gewoon nog te weinig van. en wat is een grens? de oerknal breid zich nog steeds uit die golf stroomt maar door en door het niets in. als we dat een grens mogen noemen stopt ons heelal daar waarschijnlijk maar zo word ons heelal nog altijd iedere dag groter.