Ik meende dat peter z'n feest ging vieren. in heelal, hij zei dat het feest het einde ging worden. maargoed.. als je opschiet kan je 't nog halen, volgende week zaterdag, 20:00 tot 03:00
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een stop bord
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een grote muur waar je bijna niet kunt komen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog een heelal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het VIP-gedeelte
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze vraag werd al meermaals gesteld en iedereen was het unaniem eens dat het heelal oneindig is en dat juist de moeilijkheid is want ons bevattingsvermogen is te klein daarvoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wil jij nou een discussie stopzetten omdat jij vindt dat iedereen het er unaniem over eens is dat die discussie zinloos is?
Als alles volgens jouw regels ging leefden we nu nog in de middeleeuwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het helaal is niet oneindig maar zo'n 26,4 miljard lichtjaar groot
Er bestaat niet zoiets als een einde van de ruimte. De ruimte is aan het uitdijen en zal ooit ook weer gaan inkrimpen. Zie het als een ballon waar lucht in wordt geblazen en die ook weer een keer leeg loopt. Het enige vervelende is: een ballon heeft een rand (einde) en de ruimte heeft dat niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alles, want het maakt niet uit en je kan het niet meten. (dit klinkt als een raar antwoord, maar dat is het niet helemaal; het maakt daadwerkelijk niet uit, dus kan quantumfysisch gezien het alles zijn.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een restaurant waar je het sterven van het heelal kan bezichtigen onder het genot van een drankje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oprah Winfrey
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Twee mensen die EINDELOOS discusieren wat er aan het eind van het heelal is....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
stel dat er een einde is bijvoorbeeld een muur, wat is er achter die muur? Niets, en wat is het heelal, ook niets!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens Douglas Adams een restaurant. Hoezeer ik deze schrijver van oa The Hitchhikers Guide to the Galaxy ook bewonder, hier toch maar een wat meer wetenschappelijk antwoord.

Stel, ik stuur je nu weg richting het noorden van de Aarde, met een grote rugzak met eten en drinken. Ik blijf hier staan.... Het zal even duren maar waar kom je uiteindelijk weer uit?? Juist: je tikt me op een gegeven moment weer van achter op de schouder want je bent helemaal rond de aarde gelopen. VRAAG-1: is de Aarde oneindig groot?? Nee, want anders had ik je nooit meer terug gezien. 40.000 km lopen is een hoop maar er komt een einde aan.
VRAAG-2: Ben je onderweg een soort rand of ander 'einde' tegengekomen waar je van af kon vallen in de gruwelijk zwarte leegte?? Antwoord: nee.
Zo is het ook met het heelal; het is niet oneindig groot maar toch kom je nooit een soort rand/einde tegen. misschien kom je op een gegeven moment weer terug waar je begonnen bent en tik je me opnieuw op de schouder. Helaas is die kans wat kleiner... de tocht is zo lang dat het heelal al lang niet meer bestaat voordat je je 'rondje' in het heelal hebt afgemaakt. Het heelal heeft namelijk WEL een begin en (waarschijnlijk) ook een einde in de tijd.

mvg

Natuurkundeleraar
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op zich is dit zoiets als het einde van het oppervlak van een bal zoeken. Succes... gaat niet lukken....

Je zou je kunnen afvragen wat je in dit geval tegen komt als je van die 'bal' af zou stappen. In dit geval: de 'in zichzelf gekromde ruimte (wiskundige term) verlaten'; wat zou er dan zijn?
Volgens de meest gangbare theorieën niks.... eigenlijk nog minder dan niks omdat er geen 'erbuiten' is. Zelfs het vacuüm van de ruimte is nog een 'iets' een soort van 'bestaan'. De ruimte is in die zin alles en alles omvattend en er is letterlijk geen 'buiten het heelal'. (erg filosofisch en moeilijk te omschrijven of te bevatten)

Dat wil overigens nog niet zeggen dat er niet zo iets als een parallel universum kan zijn.

iig: dit is ongeveer het meest hellende vlak van de Natuurkunde. De kerk zou antwoorden dat zich daar God bevind (is geloof ik ook het huidige standpunt maar dat weet ik niet zeker) maar dat is weer een andere discussie.