De enige twee officiële talen die ze in Canada spreken zijn Engels en Frans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de twee voornaamste talen zijn frans en engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Barcelonaman;

Behalve de al genoemde twee officiële talen worden er in Canada natuurlijk ook dialecten van Inukitut, de taal van de Inuït (zeg vooral geen Eskimo, want dat is geen scheldwoord) gesproken.

Toegevoegd na 7 uur:
'geen scheldwoord' -> 'een scheldwoord'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engels en Frans zijn de twee officiële talen
Officieel op het ganse ! grondgebied
Frans wordt vooral gesproken in Quebec ,waar de straatnamen in het Frans zijn.
Dan zijn er nog een aantal Indianen talen waarvan he Ojibwe de belangrijkste en meest alleenstaande taal is met ongeveer 55.000 sprekers.
In de Yukon-territory in het noordwesten van Canada worden acht inheemse talen gesproken. Zeven daarvan zijn van de Athapaskische taalfamilie: Gwich’in, Han, Kaska, Northern Tutchone, Southern Tutchone, Tagish en Upper Tanana. Verder wordt er nog Tlingit gesproken, dat enigszins verwant is aan het Athapaskisch.
De inwoners van Newfoundland hebben een geheel eigen dialect met een ietwat Iers accent, maar met unieke woorden en uitdrukkingen:
Het Inuktitut, de taal van de Inuit, is een levende taal en groeit nog steeds. Het is een wijdverbreide taal in het noorden van Canada, en Inuit uit het gehele arctische gebied kunnen elkaar verstaan

Canada komt van Kanata (Indiaanse Taal): wat eigenlijk betekent: Vestigingsplaats