Als je in Nederland een tunnel recht naar beneden graaft tot aan de andere kant van de aarde. Waar kom je dan uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (9)

Nergens. Voor die tijd ben je al lang verbrand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is een leuke site voor (zie bron). Je komt uit in de zee ergens bij Nieuw-Zeeland.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt een natte bende als je vanuit nederland gaat graven :) Leuke website trouwens!
paulus811
13 jaar geleden
erg leuk, hoe verzin je t +
Lees de eerder gestelde vragen eens.

http://www.goeievraag.nl/vraag/gebeurt-tunnel-graaft-dwars-aardkost.5754

http://www.goeievraag.nl/vraag/stel-tunnel-graven-kant-wereld.64310

http://www.goeievraag.nl/vraag/tunnel-graaf-automaat-recht-beneden.52357
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je komt dan uit bij een heleboel spierpijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de hel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen probeer het uit, want niemand is het gelukt.
Wat ik wel wil adviseren.. ga graven terwijl je op je hoofd staat, want dan kom je in Nieuw zeeland goed op beide benen terecht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hypothetiesch zou je een 1000 km ten zuidoosten van de Chatham Eilanden ( behorende tot Nieuw Zeeland)
uitkomen
Dat zijn onze tegenvoeters.
Het diepste hol dat tot nog toe gegraven is (en dan nog alleen met een boor) is 11 km. Dan zou er nog minstens 12.756,2 km moeten gegraven worden....allez dan eijn we bijna 0.1% onderweg.
Is het mogelijk? Ja... maar niet door de mens ,en niet door een tunnel of een boor...maar wel door een "melt-down " , de schrik van iedere kernfysicus (ooit frefilmd in 'The China Syndroom).
Maar als mens staan we nog voor een aantal probleempjes: het is binnen de Aarde vrij warmpjes , we zouden zo'n slordige 7000 km moeten afleggen in een temperatuur van zo(n 6000 ° C.
En dan te bedenken dat Kennedy tunnel in Antwerpen zo'n 700 m , tien meter onder het oppervlak al zoveel problemen met zich meebrengt......

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze hier willen, ook een tunnel graven: link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Zie mijn reaktie. Zie ook in Zoek over Antipoden.
Zoals eerdere antwoordgevers al zeiden ergens bij Nieuw Zeeland in de zee. Waar ze dan geen rekening mee gehouden hebben is dat er dan zeewater in dat gat loopt. Dat zeewater gaat uiteindelijk koken, stom en spuiten en dan kom je dus op de grootste fontein van de wereld terecht.
Bijzonder eigenlijk dat de mensen omhoog al honderdduizenden kilometers gereisd hebben en naar beneden net een paar kilometer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat echt mogelijk zou zijn dan zou je in zee uitkomen niet zo ver van de Antipodeneilanden en de Bountyeilanden. De Chathameilanden liggen nog wat verder van dat punt vandaan. Ik begrijp niet, waarom men steeds vasthoudt aan de Chathameilanden als verste plekjes land. Je gaat eerst de tegenpool opzoeken. Dat is rond 175 graden W.L. en 52 graden Z.B. Je komt dan in zee uit. Dan ga je met een liniaal vanuit dat punt kijken welk stukje land daar het dichtst bij ligt. Volgens mij kom je dan bij Antipoden uit als kortste afstand. Dan krijg je Bounty en daarna pas Chatham. Ik heb dat wel eerder uitgelegd. Ik zou graag willen weten waarop baseren mensen de stelling dat Chatham het verst van Nederland ligt. Misschien via een inleidend praatje van Kees Driehuis voorafgaand aan een vraag in de quiz Per Seconde Wijzer?Vergis ik mij? Zie ik iets over het hoofd/ Leg het mij dan uit.