Is op de diepste zeebodem ter wereld, in de Marianen Trog dus, het altijd donker?

13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer ge heel veel tijd hebt is het de moeite om deze video te bekijken
http://www.youtube.com/watch?v=6-x9eok__Cw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Rei8G7RNiDI&feature=related

Het beste antwoord

Ja. Dat is namelijk veel te diep voor het zonlicht om tot door te dringen. Dat moet namelijk niet alleen door helder water, wat al een hele klus is, maar door water vol met algen en andder microscopisch leven.
De dieren / vissen die op deze diepte leven (ja echt, er leven dieren op die diepte) maken vaak hun eigen licht, of hebben helemaal geen ogen meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

het is daar inderdaad altijd donker, het zonlicht zal daar nooit komen (diepte is meer dan 8 km). er is echter wel leven mogenlijk daar, met name plankton en kwal achtige dieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jup op wat fluoriserende vis na:) hooguit als er eens een duikboot een kijkje komt nemen, maar dat is ook nog maar een keer gebeurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het dag/zonlicht is niet in staat zo'n 11km door te dringen in de zee. Dus ja,het blijft daar eeuwig nacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja licht komt niet zo ver in water. Het zal er altijd donker zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marleen heeft een correct antwoord gegeven.
Toch moet je opletten met het woord altijd ...
In de Marianentrog zijn tal van actieve vulkanen en in de omgeving daarvan zijn lichtbronnen en warmtebronnen , met een totaal andere flora en fauna dan op de donkere plaatsen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze is niet Marianen trog ,