Wie kan me helpen aan titel(s) van boek(en) (encyclopedie) over onze planeet de aarde?

Graag wil ik op een simpele en heldere manier antwoord op vragen als: Hoe zit het in elkaar met de seizoenen,dag en nacht,de getijden,zon-en maan invloeden op onze planeet.Geen moeilijke astronomische verhalen,maar een simpele uitleg over datgene wat er hier op aarde zich voordoet,elke dag,maand en elk jaar weer.Weet iemand een boekwerk waarin dit duidelijk wordt beschreven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De aarde / Cynthia Pratt Nicolson. Leidschendam : Biblion Uitgeverij, cop. 2006.
Dit boek op praktisch A4-formaat komt uit in de serie "Reis door het heelal". In vier hoofdstukken wordt verteld over het ontstaan van de aarde (volgens de evolutieleer); verschijnselen als dag en nacht, seizoenen, zons- en maansverduistering; de aarde van binnen, het ontstaan van bergen en zeeën, de atmosfeer, het weer; het ontstaan van leven, verandering van de aarde, vervuiling. Elk hoofdstuk bevat een leuke anekdote in verhaalvorm en ook zijn een of twee proeven uitgewerkt om zelf te doen, ondersteund met gekleurde tekeningen en een lijstje van benodigdheden. Een inhoudsopgave, verklarende woordenlijst en een register completeren dit leuke boek.
Plaatje bij antwoord
Bronnen:
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Buiten uiteraard het internet, zou je 'Winkler Prins encyclopedie van de aardrijkskunde'kunnen lezen.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/winkler-prins-encyclopedie-van-de-aardrijkskunde/1001004005122476/index.html

Toegevoegd na 2 minuten:
vermakelijker en minder wetenschappelijk maar in het engels is Bill Brysons 'A short history of nearly everything
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een uitstekend boek hier is van Wim Officiers : Een van de bekendste wetenschappers van de Benelux als het over de Aarde en de Sterren gaat.
"In Het Midden Staat De Zon ' (Nederlands)

Toegevoegd na 5 minuten:
'Rondom De Mensaarde ' van dezelfde auteur is ook een echte aanrader . Het is tevens eensoort handboek voor leraren Aardrijkskunde

Toegevoegd na 9 minuten:
Ken je wat Engels? en heb je veel tijd ?....dan kan ik U onderstaande reeks van National Geographic Channel aanbevelen ; dit zijn wel DVD's

Toegevoegd na 20 minuten:
De Winkler Prins Wereld eEncyclopedie is uiteraard een klassieker.
Als U het liever allemaal heel eenvoudig wil , op het niveau van het Middelbaar Onderwijs: Dan zou ij U de Grote Bosatlas aanraden ( Door De Heer Bos) .

Toegevoegd na 22 minuten:
Bosatlas=meer dan een atlas.

Toegevoegd na 1 dag:
Dit boek van een zeer betrouwbare wetenschapper heb ik zonet zelf besteld ....maar nog niet gelezen: Wetenschap van de Aarde-Over een levende planeet