Hier in het Engels:

China and Russia have the most neighboring countries with 14 neighbors each.

China borders Afghanistan, Bhutan, India, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Laos, Mongolia, Myanmar (Burma), Nepal, North Korea, Pakistan, Russia, Tajikistan, and Vietnam.

Russia borders Azaerbaijan, Belarus, China, Estonia, Finland, Georgia, Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Mongolia, North Korea, Norway, Poland, and Ukraine. (This list includes the two countries that border Kaliningrad - Poland and Lithuania. Otherwise, Russia has 12 neighbors.)

Brazil borders ten other countries.

Toegevoegd na 6 minuten:
China en Rusland grenzen allebei aan even veel landen, allebei aan 14 verschillende landen.

China:
Afghanistan, Bhutan, India, Kazachstan, Kirgizië, Laos, Mongolië, Birma, Nepal, Noord-Korea, Pakistan, Rusland, Tadzjikistan en Vietnam

Rusland:
Azerbeidzjan, Wit-Rusland, China, Estland, Finland, Georgië, Kazachstan, Letland, Litouwen, Mongolië, Noord-Korea, Noorwegen, Polen, Oekraïne (hierbij wordt de exclave van Kaliningrad in de EU (grenzende aan Litouwen en Polen) meegeteld, anders zou Rusland op 12 buurlanden uitkomen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Rusland heeft de meeste buurlanden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rusland grenst aan:
- Finland
- Estland
- Letland
- Litouwen
- Polen
- Wit-Rusland
- Oekraïne
- Georgië
- Azerbaidjan
- Kazakhstan
- China
- Mongolië
- Noord-Korea