Nee.

Diamanten worden onder hoge druk gevormd op een diepte tussen 140 en 190 kilometer in de aardmantel door samenpersing van koolstof. Ze worden aan het aardoppervlak gebracht door snel transport door middel van explosieve vulkanen.
Het vulkanisch gesteente heeft een kenmerkende blauwe kleur en wordt kimberliet genoemd naar de plaats Kimberley in Zuid Afrika. In de jaren negentig van de 20e eeuw was er een diamond rush in Noord-Canada na de ontdekking van een kimberlietpijp met economisch winbare diamant in Lac de Gras in 1991.

Daarnaast komen diamanten voor in alluviale afzettingen. In India was de delta van de rivier de Krishna van oudsher de vindplaats van alluviale diamanten. Alluviale diamant wordt ook gevonden in het Sperrgebiet ten zuiden van Lüderitz aan de kust van Namibië en in het aansluitende kustgebied van Zuid-Afrika. In die gebieden komt diamant voor in een zandlaag tot enige meters onder de oppervlakte.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Dan stop ik maar met graven in mijn tuin ;-)))))
SimonV
4 jaar geleden
Ik zou de moed nog niet opgeven! Soms vind je wel diamanten in je tuin:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf07112006_078
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ha, ha, ha, zo kunnen ze er ook terecht komen. Geweldig!
SentWierda
4 jaar geleden
@SimonV: niet bepaald een betrouwbare bron, Wikipedia. Zeker niet het wereldkaartje. Waar zijn bijv. diamantlanden als India en Brazilië? India, tot de 18de eeuw het enige diamantland en vindplaats van de meeste bekende diamanten. Brazilië: sinds 1714 diamantland,
En waarom is China diamantland? Als er al diamant is gevonden , dan stelt het niets voor. En Rusland is ook misleidend: het is Siberië.
Bron: edelstenen.blog/geschiedenis-van-de-diamant
SimonV
4 jaar geleden
Bedankt. Ik verbaasde al wat wat over het kaartje. Verwijderd.