Wat betekend BP?

Ik hoor het vaak zeggen dat het iets te maken heeft met het millieu en dergelijke. Maar wat betekend het precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BP is op zich natuurlijk geen afkorting die met het milieu te maken heeft het is een bedrijf
En je kunt mij niet wijsmaken dat je nog nooit een pompstation met BP er op gezien hebt

Het beste antwoord

British Petroleum

Toegevoegd na 1 minuut:
BP (vroeger British Petroleum en BP Amoco) is een aardoliebedrijf met een hoofdkantoor in Londen. Het is samen met Shell, ExxonMobil en Total één van de vier belangrijkste oliemaatschappijen van de wereld.
In december 1998, fuseerde BP met American Oil Company (Amoco), waardoor "BP Amoco" ontstond. Na een jaar echter werd de naam weer gewijzigd in "BP", waarbij de afkorting niet meer voor British Petroleum staat. Sindsdien wordt veel geadverteerd met de slogan "Beyond Petroleum".
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

BP betekent British Petroleum

BP is een aardoliebedrijf met het hoofdkantoor in Londen en is 1 van de grote oliemaatschappijen in de wereld (Shell en ExxonMobil zijn de andere grote). Door in fusie in 1998 (met American Oil Company, Amoco) is de huidige betekenis van BP eigenlijk: Beyond Petroleum. In Nederland zijn de meeste medewerkers van BP mensen in de marketing en medewerkers in de raffinaderij. BP heeft een grote raffinaderij in het Europoort gebied en heeft de grootste raffinagecapaciteit van alle raffinaderijen in Europa. In mei 2010 kwam BP vooral in het nieuws na een explosie op Deepwater Horizon .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord staat hierboven ook al, lang voordat jij het er in zette, letterlijk hetzelfde antwoord (alleen de laatste zinnen niet).
Wat is de toegevoegde waarde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste zinnen:))
BP is een afkorting voor Benzine Pomp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat betekent binnenlands product
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist! ;-)