Er zijn slechts zes grote geisergebieden op aarde:
Yellowstone National Park in de staat Wyoming van de Verenigde Staten
IJsland
Vulkanisch gebied Taupo op het Noordereiland van Nieuw-Zeeland
Kamtsjatka (Vallei van de Geisers en Kleine Vallei van de Geisers), Rusland
El Tatio, Chili
Umnak Island, Alaska
Er waren nog twee andere gebieden in de Amerikaanse staat Nevada, namelijk Beowawe en Steamboat Springs, maar deze werken niet meer sinds in de jaren tachtig in de nabijheid een geothermische krachtinstallatie werd gebouwd.

Geisers komen vaker individueel voor, onder andere in Papoea-Nieuw-Guinea (16 geisers), Nieuw-Brittannië (16), Peru (10), China (10), Mexico (9), Dominica, de Azoren, Kenia, Japan (4) en Bolivia (2). In de Verenigde Staten komen individuele geisers voor in Californië, Nevada, Oregon en Alaska. Deze vormen geen grotere clusters.

Toegevoegd na 5 uur:
Voor de volledigheid: een geiser als warmwatertoestel komt in sommige woningen nog voor. Sinds de opkomst van de cv-ketel is de geiser grotendeels verdrongen door de zogenaamde combiketel. Deze zorgt voor verwarming van de woning, en voor het warme water uit de kraan.
SimonV
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
In IJsland
http://www.vulkanisme.nl/vulkanische-verschijnselen/geiser.php
Pieter2011
7 jaar geleden
Mijn buren hebben ook een geiser ;)
Amadea
7 jaar geleden
Veel huishoudens in vooral oudere woningen hebben er nog een.
Antoni
7 jaar geleden
Sommige geisers in IJsland werken niet zo maar! Soms wordt het effect kunstmatig opgewekt om zo toeristen te trekken.
Antoni
7 jaar geleden
De actiefste geiser van IJsland, de Strokkur, werd na een aardbeving in 1789 actief en bleef ruim honderd jaar regelmatig tot uitbarstingen komen. Door een aardbeving in 1896 werd de watertoevoer van de geiser geblokkeerd, waardoor deze inactief werd. In 1963 werd de waterweg door de lokale bevolking schoongemaakt en sindsdien heeft de geiser weer regelmatig erupties. Er was dus menselijk ingrijpen nodig om het geisereffect weer op te wekken. Daarna is de Strokkur en het hele gebied eromheen (Haukadalur genaamd) populair geworden bij toeristen.