Welke taal in de wereld is het moeilijkst te leren en te schrijven?

Toegevoegd na 5 minuten:
VOOR ONS NEDERLANDERS EN BELGEN

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

http://www.watwiljijweten.nl/vraag1727/Wat-is-de-moeilijkste-taal-ter-wereld

Toegevoegd na 51 seconden:
er is nog een andere moeilijke taal, maar kan er nu niet opkomen welke het is, meer volgt zo snel mogelijk ;)

daar praten ze met pieptonen ofzoiets...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Chinees en Japans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel Aziatische talen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind Russisch ontzettend moeilijk. Dat cyrillisch schrift is onleesbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal njet.
japans en chinees al is het alleen al om de ongelooflijk vele dialecten en karakters die ze gebruiken.
Maar rusisch en grieks lijkt mij zelf erg moeilijk ( ik weet niet of dat zo is) alleen al omdat de letters gewoon heel anders zijn, het is niet te vergelijken met iets bekends zeg maar, alsof je een oude taal zoals hierogliefen zou moeten leren.
ook latijns lijkt mij erg moeilijk trouwens, maar ja ik heb ook totaal geen talenknobbel :-(

In het engels, spaans etc... is toch altijd wel iets bekends terug te vinden, en dat hoor je ook nog wel eens op t.v.

Toegevoegd na 29 seconden:
oh ja arabisch ook zo iets ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Qua schrift en spreken is Japans zeker weten het moeilijkste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Khoisantalen in de Kalahari in Zuidwest Afrika en een deel van Tanzania.
Ze kennen een groot aantal klik-fonemen.
Historisch gezien werden ze gesproken door de Khoikhoi (Hottentotten) en de San (Bosjesmannen).

http://www.wideopenspacesamy2.blogspot.com/2007/02/khoekhoegowab-language-lesson-videos.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens het guinness book of world records gaat dit mogelijk om 4 talen:
ten eerste: Tabarassan een taal die gesproken wordt in de Kaukasus . Dit omdat ze maarliefst 48 naamvallen heeft
ten tweede: Haida een taal van indianen heeft 70 voorvoegsels.
ten derde: Amale uit papoea-nieuw-guinea heeft de meeste werwoordsvormen 69.000 verbogen en 860 onverbogen.
Ten vierde: de taal van de Inuit met 63 verschillende werkwoordsvormen voor de tegenwoordige tijd en 252 verbuigingen voor zelfstandige naamvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlands : omdat ik en nog vele mede burgers er nu nog moeite mee hebben om perfect Nederlands te schrijven .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grieks russisch pakistaan irakees israelisch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bulgaars of grieks