hoe werkt het om te wonen op een landstijdgrens in de praktijk?

Er zijn landen ( bv Australië ) waar meerdere tijdsgrenzen zijn.
Deze zijn geografisch bepaald en hier en daar aangepast aan landsgrenzen.
Hoe zou het in de praktijk gaan als je aan beide zijden van zo'n grens zou wonen/werken / studeren /leven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Ivana
8 jaar geleden
Ik was ooit in een kroeg midden in 'the outback', daar stond aan de ene kant van de bar dat het half elf was en aan het andere uiteinde 11 uur. Niemand deed daar moeilijk over... :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In neem aan dat men één tijd aanhoud, die van de hoofdstad bv.
Het is anders niet te doen ivm openingstijden van winkels en bedrijven. Ook met afspraken maken.
Goeie vraag+
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is precies de reden van mijn vraag. Bedacht me dat in een gezin iemand aan de ene kant kan werken en een ander aan de andere kant op school zou kunnen zitten. Dan zou de een eerder (of later) weg moeten om op dezelfde tijd te beginnen.
tinus1969
8 jaar geleden
@Koensander, nee hoor, men houd juist verschillende tijden aan.
Dat is verder goed te doen, omdat het aantal mensen dat vlakbij zo'n grens woont meestal niet zo groot is; en het aantal mensen dat aan verschillende kanten van zo'n grens moet zijn, ook niet zo groot is: in één stad/gemeente is de tijd immers hetzlefde. Hoeveel last heb jij in de praktijk van het tijdverschil met Londen? Zelfde probleem.
ItisILeClerc
8 jaar geleden
in de praktijk heb je aan beide zijden van de tijdsgrens een andere tijd
tinus1969
8 jaar geleden
@jmvdm, inderdaad, als je bij een tijdzonegrens woont en aan verschillende kanten werkt, moet de een soms eerder of juist later weg dan de rest.

Het beste antwoord

In de praktijk betekent dat vooral, dat je bij afspraken goed moet opletten op de tijdzone.

Verder is het probleem beperkt, omdat er maar weinig mensen zijn die dagelijks tijdzones oversteken, en het verschil bovendien slechts één uur is. BInnen één plaats/gemeente is er immers geen tijdsverschil.