mond een rivier altijd uit in de zee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook enkele lopen dood in een moeras .

Het beste antwoord

Nee, een rivier mondt soms ook in een meer of een andere rivier uit.

Toegevoegd na 16 uur:
Soms eindigt een rivier via stuwmeren in irrigatiekanalen. Bij de Colorado wordt er op dit moment bijvoorbeeld zoveel water afgetapt via irrigatiekanalen dat de monding van de rivier meestal droog staat.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of soms valt deze droog.

Andere antwoorden (2)

Niet elke rivier mond in de zee uit maar de rivieren die niet in de zee monden zijn verbonden met andere rivieren die dit wel doen.
Hopelijk helpt dit je.
Groetjes Ben
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee. Bijna alle rivieren wateren, al dan niet via andere rivieren of meren af in zee. Maar een uitzondering is de Okavango, die uitmondt in een moeras in Botswana, midden op het Afrikaanse continent. Vanuit dit moeras verdampt het water volledig: er is geen stroom van het moeras naar zee.
WimNobel
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ En door deze wonderlijke gang van zaken ontstaat elk jaar enkele maanden een van de mooiste moerasgebieden van Afrika: de Okavangodelta. Midden in de woestijn.