Zou het minder erg zijn als het klimaat kouder werd?

Volgens deskundigen is de opwarming van de aarde door het broeikaseffect niet gunstig. Hoewel ik persoonlijk een iets warmer klimaat soms wel op prijs stel, vraag ik me af of de gevolgen voor juist een kouder worden van de aarde door wat voor reden ook minder ongunstig is als opwarming?

8 jaar geleden

Het beste antwoord

Het grootste gevaar van opwarming van de aarde is de stijging van de zeespiegel. Dat probleem zou zich bij afkoeling van het klimaat niet voordoen, maar dat zou wel weer zijn eigen problemen met zich meebrengen: langere en strengere winters waardoor het groeiseizoen korter zou worden en het oppervlak dat geschikt is voor landbouw zou afnemen is er een voorbeeld van.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
... en wat dacht je van alle havensteden die droog zouden vallen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook dat is denkbaar maar ik heb ervan afgezien een uitgebreide opsomming van de mogelijke gevolgen te geven.