Het zou in principe zomaar kunnen.zijn ze gelijk van icesave en landsbanki af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een virtuele +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar?:))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu daar;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja kzie het:) thanx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou fijn, dan ken Nederland helemaal fluiten naar het "voorschot"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat bedoel ik dus! Dan zitten wij met al die mensen die daar geld verloren!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat bedoel ik dus! Dan zitten wij met al die mensen die daar geld verloren!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zitten we toch al mee, of IJsland zinkt of niet. Die schuld wordt echt niet afgelost...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan laat maar afzinken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, nu heb je een + verdiend voor de lach!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx! Kan er zelf ook wel om lachen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+10
Meeste minnen, dus goeiste antwoord!

Andere antwoorden (3)

Ijsland is ooit door het natuurgeweld wat momenteel plaastvindt, ontstaan. Zou zo maar eens kunnen dat het 'omgekeerde' gaat gebeuren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. IJsland ligt midden op de mid-atlantische rug. Dit is de plaats waar de Noord-Amerikaanse en de Eurasische plaat uit elkaar drijven. Op deze plaats komt magma uit het binnenste van de aarde omhoog. Vandaar dat IJsland vulkanisch zo actief is. Langs de rest van de rug gebeurt dat ook, alleen dan onder water.

Het is wel mogelijk dat, als er minder magma omhoog gaat stromen, IJsland in 2 stukken uit elkaar breekt en het ene deel meebeweegt richting het westen en het ander deel richting het oosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in toevoeging op het bovenstaande:
Doordat de twee platen uit elkaar drijven wordt Ijsland elk jaar een paar CM breder. Maar doordat er steeds lava naar boven komt is de verwachting niet dat het land uit elkaar zal breken.