Wat gebeurd er als de lucht van een hoge drukgebied naar een lage druk gebied stroomt?

Waar valt er meer neerslag in een hoge of lage druk gebied?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Er waait een wind, dat niet afkomstig is uit het menselijk lichaam.
9 jaar geleden
Als er lucht van een hogedrukgebied naar een lagedrukgebied stroomt, dan waait het.

In een lagedrukgebied valt er over het algemeen meer neerslag, maar in beide gebieden kan neerslag vallen.