Kan iemand mij iets vertellen over aardbevingen en vulkanen op andere planeten?

Sinds kort ben ik mij gaan interesseren in aardbevingen en vulkanen op andere planeten, heeft iemand misschien extra informatie?

Alvast bedankt,

Tom Hermes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Vulkanen op planeten wordt wat lastig. Vermoedelijk bestaan er nog en aantal op Venus (vandaar het dikke wolkendek daar) en we vinden nog wat uitgedoofde vulkanen op Mars (mount Olypus, b.v.)

Op de gasreuzen zijn geen vulkanen te zien, al zouden ze er zijn en pluto, als je die nog als planeet wil zien, is te ver weg.

Vulkanen op manen zijn echter talrijk. Er zijn zelfs vulkanen die geen lava, maar ijs tot honderden kilometers de ruimte in schieten. (Titan, een maan bij Saturnus)

Over maan-vulkanen bestaan vele filmpjes: https://www.google.nl/search?q=volcano+moon&hl=nl&tbm=vid&sa=X&as_q=&nfpr=&spell=1&ei=6EkYVP__I8X3O6GrgOgD&ved=0CBEQvwU