Hoe is het mogelijk dat men nu al kan voorspellen dat wij een erg warme zomer zullen krijgen?

Vandaag gelezen dat we een erg warme zomer zullen gaan krijgen. Met name de maand augustus zal erg heet zijn. Hoe is het mogelijk dat men dit nu al kan voorspellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

ZOMER 2010 – Volgens een klein weerkundig bedrijfje in Groot-Brittannië zal de extreem koude winter worden gevolgd door een extreem hete zomer. Het zou zelfs de heetste zomer ooit worden volgens deze meteorologen.

Opvallend is dat Positive Weather Solutions, zoals dit kleine bedrijf in Abergavenny (Wales) met slechts vijf werknemers heet, het met de laatste voorspellingen het beter doet dan het bekende Met Office, de weerkundige dienst van Groot-Brittannië.
Volgens de verwachtingen van Met Office zou 2009 een goede zomer voor Engeland worden, terwijl de Britten juist extreem veel regen over zich heen kregen. De winter die volgde zou een milde winter worden terwijl ze intussen een historische vriesperiode in Engeland achter de rug hebben.

Daarentegen wist de kleine meteoroligische dienst, Positive Weather Solutions, de regenval in de zomer wel goed te voorspellen en ook de strenge winter was, als enige, door dit bedrijfje voorspeld.

Het zal U goed in de oren klinken dat volgens één van de meteorologen de zomer van 2010 de heetste uit de geschiedenis zal worden. Het record van 1976 zal waarschijnlijk sneuvelen. In juni, juli en augustus zal het warmer zijn dan normaal en begin augustus kunnen we ons gaan opmaken voor een heuse hittegolf en kunnen de bbq’s en zwembaden definitief te voorschijn worden gehaald.
Bron: AD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het me goed herinner was dit bedrijfje ook verantwoordelijk van de voorspelling op grote kans >50 % op een super orkaan ergens in 2008.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh nee het was Weather Action van Piers Corbyn dat de storm in November 2007 voorspelde.

Andere antwoorden (8)

Een goede meteoroloog zal zo een uitspraak nooit doen.
We kunnen het weer een dag of vijf voorspellen, en dat kan niet eens heel betrouwbaar. Elke langere voorspelling wordt gedaan door helderzienden, niet door weerkundigen.
14 jaar geleden
Ja dat kan, maar of het uitkomt dat kan ik je nu nog niet zeggen... Voorspellen kan altijd... Maar of het waarheidsgehalte heeft daar moeten we nog achterkomen...

Er is niets dat de voorspelling wetenschappelijk rechtvaardigt... Dus het is niet zo dat het vaststaat dat het ook een warme zomer wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat elke jaar afgelopen 7/8 jaar steeds warmer wordt met de zomer. Misschien heeft het te maken met de opwarming van de aarde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DE heel erg vele beukenootjes en eikels van de afgelopen herfst voorspelden, dat de winter wel eens een pittige kon worden. Misschien zijn er ook zulke aanwijzingen te vinden in de natuur, die erop wijzen, dat we een erg warme zomer zullen krijgen. Maar hoe er voorspelt zou kunnen worden, dat juist augustus erg warm zou worden, weet ik niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans dat nu al het weer voor de zomer juist voorspeld wordt is gelijk aan de kans dat Char met doden kan communiceren.
Het weer heeft geen geheugen en laat zijn zomer niet afhangen van hoe het in de winter was.
Het enige wat je volgens mij een beetje kunt volgen is
een ingezette trend die een juiste voorspelling van warmere of koudere zomers en winters iets kansrijker maakt, maar dan zitten er nog steeds fout voorspelde jaren bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon gokken je hebt toch 50% kans dat je gelijk hebt .
En men kan nu nog niet voorspellen waar de straalstroom in augustus ligt . omdat die de temperatuur hier bepaald .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de statistieken nauwkeurig te bekijken kan men de conclusie trekken dat na een winter zoals we nu gehad hebben, vaker een warme zomer volgt met een hittegolf in augustus dan een kwakkel;zomer met een hittegolf in december,en als je dan een voorspelling doet is de kans 50 % dat hij uitkomt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorspellen kan altijd, of het uitkomt is een tweede. Daarom heet het ook een voorspelling. Met de huidige computersimulatie kun je in deze tijd een redelijke voorspelling geven voor een paar dagen. En als je de voorspellingen gedurende een lange tijd volgt, zul je merken dat men er zelfs met deze technieken vaak naastzit. Voorspellingen afgeven over een half jaar is totaal zinloos, omdat het koffiedik kijken is. Koop maar een Almanak (misschien wel te vinden op internet) en na de zomer weet je wat ik bedoel. Aan boord van mijn bootje heb ik er een en over de jaren gezien klopt er niets van. Dus gewoon afwachten maar. Trouwens wat interesseert jou het weer in augustus?