In Zuid Afrika zijn 4 jaargetijden maar wanneer is het daar herfst en lente?

Voor een examen moet ik weten wanneer het winter, zomer, lente en herfst is, maar het enige wat ik kan vinden is wanneer het er zomer en winter is.

Toegevoegd na 19 seconden:
Weten jullie dat misschien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (3)

Nou, als je weet wanneer het zomer en wanneeer het winter is, dan is het toch niet zo moeilijk om te bedenken wanneer het lente is?
Lente komt ook in Zuid-Afrika na de winter en herfst komt daar na de zomer.
Het is precies tegenovergesteld aan ons, hebben wij winter, dan hebben zij zomer, hebben wij lente, dan hebben zij herfst etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De seizoenen in Zuid Afrika lopen in kalendertijd ongeveer gelijk met de onze, maar omdat het aan de andere kant van de evenaar ligt zijn ze omgekeerd ; wanneer het hier winter is , is het daar zomer en vice versa, en ook de lente en de herfst ruilen dus van plekkie.

In het binnenland heb je bovendien een gematigd klimaat (zoals Duitsland of Frankrijk), en het Kaapse Schiereiland heeft een meer mediterraan klimaat, zoals Italie. Een stevige winter of milde zomer kennen ze daar dus eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zomer begint op 1 december tot 1 Maart en vanaf 15 december tot 15 januari hebben alle Zuid Afrikaners ook vakantie en zitten hotels en B&B barstensvol, dus reserveren gewenst. Ook vliegtickets moeten maanden van te voren besteld worden). vanaf 1 maart tot 1 juni is het herfst (nog steeds prachtig weer daar) en vanaf 1 juni is het winter. Voor Johannesburg betekent dat s'nachts af en toe onder het nul punt, maar overdag stralend weer. Ook in Kaapstad is het kouder, maar overdag kan het altijd nog zo'n 23 graden worden. Er kan dan ook regen vallen en om 6 uur s'avonds is het donker. De lente begint in september en aan de westkust is het 1 bloemenzee op dezelfde plaatsen waar het in de zomer een dorre vlakte is.