Wat zijn de rechte, nu besneeuwde, lijnen in het Canadese/USA landschap die je ziet vanuit het vliegtuig als je van A'dam naar Philadelphia vliegt?

Het lijkt alsof er een grasmaaier van naar schatting 75 m breedte in een rechts lijn dwars door het oneindige landschap is gegaan. zie de bijlage

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Op Google Earth zijn in Canada, ook op de bewuste route, dit soort patronen te zien van nog grotere afmetingen, soms wel 220 m. breed. Bij inzoomen zie je dat het hoogspanningsleidingen zijn, waar het bos voor is gekapt. De 49th parallel is 6 m. breed, maar de getoonde strook is inderdaad veel breder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is de grens tussen Canada en de States. De lijn die je ziet is het gevolg van een 6 meter brede strook waar de bomen gekapt zijn. Op de volgende link zie je daar een goede foto van op ooghoogte: http://www.gregorturk.com/49thparallelproject.htm