wat gebeurt er als er methaangas in de motor van een vliegtuig komt?

Methaan gas van de bermuda driehoek

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Dan ontstaat brand en hij zakt door de andere samenstelling Vd lucht . Boten die daar zouden varen zakken door het water . Waarom dat is water met gas bellen ( tjes ) en dan stijgt die lucht op ja daar kan je beter niet door heen vliegen .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een vliegtuigmotor is ongetwijfeld optimaal afgesteld op het feit dat de lucht voor 20% uit zuurstof bestaat en verder geen brandbare gassen bevat.
Als de lucht vermengd wordt met een weinig methaan, dan zal de motor door het vreemde brandstofmengsel (kerosine/methaan) en het lagere zuurstofpercentage minder gaan presteren.
Hoewel de verbrandingswaarde van methaan (55 MJ/kg) iets hoger ligt dan die van kerosine (46,5 MJ/kg) zal dit worden afgezwakt door het zakkende percentage zuurstof, zodat de motor niet meteen hoeft te ontploffen.
Als er plotseling sprake is van een 100% methaanwolk, dan zullen de vliegtuigmotoren direct stilvallen door gebrek aan zuurstof.
Als er ergens in een tussenfase methaan zich kan ophopen in de buurt van de vurige uitlaatgassen dan zal dat vast wel ontploffingsgevaar opleveren.