Mag Vaticaanstad ook een voetbalelftal naar het WK sturen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou wel leuk zijn! Ben benieuwd hoe de outfit eruit zou zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen broeken maar pijen

Het beste antwoord

Status Civitatis Vaticanae, is een onafhankelijke staat, het kleinste ter wereld, eigen bestuur 'de Heilige Stoel' met als Staatshoofd de Paap. Indien Vaticaanstad de reglementaire statuten van de UEFA en de FIFA aanvaardt en ze kwalificeren zich op de te doen gebruikelijke manier voor een kampioenschap, mogen ze zonder meer deelnemen aan welk kampioenschap dan ook.
Ja dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dit mag en kan niet. Vaticaanstad is n gedeelte in italie,rome om precies te zijn. En italie heeft al een elftal,welk ook van vaticaanstad is omdat dat in italie is gevestigd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vaticaanstad een nationaal voetbalteam zou hebben, en ze zouden zich weten te kwalificeren, dan mogen ze meedoen aan het WK.
Met als extra voorwaarde dat de paus het er natuurlijk ook mee eens moet zijn.

Toegevoegd na 52 seconden:
Andorra, al mini-staadje, probeert zich ook elke keer weer te kwalicificeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voorzie grote problemen met de shirtreclame.
Plaatje bij antwoord