Kan schaliegaswinning ook zonder vervuiling van grond, grondwater en lucht?

In het filmpje zag ik hoe schaliegaswinning in Amerika leidt tot verontreiniging van de bodem en het grondwater met giftige chemicaliën en gas en ook de lucht verontreinigd raakt met chemische dampen.

Mijn vraag is of dit onvermijdelijk is bij schaliegaswinning of kan het ook zonder die problemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee voor het moment is er steeds gevaar voor het leefmilieu omdat er zware chemische produkten worden gebruikt om de schalies te kraken zodat het gas kan ontsnappen. Als het veilig was , was men er al lang mee bezig.
Als je ziet hoe het kraantjeswater op sommige plaatsen in de buurt van schaliewinning, in Amerika ,kan branden dan weet je genoeg.
Robby BB