Alle gemeente die 1 meter boven NAP liggen horen bij Hoog Nederland. Volgens mij ligt heel Noord Holland, op de Duinen na juiste onder NAP.

Wellicht blift Den Helder over en een stukje van de gemeente die aan de kust liggen (voor wat betreft het duingebied).

Toegevoegd na 2 minuten:
In de bron van het CBS wordt geen enkele gemeente in Noord Holland tot hoog Nederland gerekend.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik lees verkeerd, CBS zegt ook dat er 4 gemeenten in Hoog Nederland liggen, allen in het Gooi!

Toegevoegd na 8 minuten:
quote"Historisch gezien is het Gooi of Gooiland het gebied dat gelegen is op de hoge zandgronden: de gemeenten Naarden, Huizen, Bussum, Blaricum, Laren en Hilversum, alsmede het dorp Muiderberg (gemeente Muiden)."

Toegevoegd na 25 minuten:
Als je er 4 moet noemen, neem dan Huizen, Bussum, Hilversum en Naarden. Deze liggen naast elkaar, liggen op de hoge zandgronden én liggen in Noord-Holland. Maar Blaricum en Naarden zouden m.i. ook erbij horen. Tussen Blaricum en Huizen ligt de tafelberg (36,4 meter boven NAP) en Blaricum ligt gemiddels 5 meter boven NAP volgens http://home.wanadoo.nl/hanseveline/aantekeningen/ak_bavo1.doc (net als Huizen).

Naarden ligt dacht ik ongeveer 10 meter boven NAP.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Huizen, Laren, Bussum en Hilversum
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik ook, +1