"grot (de; v(m); meervoud: grotten)
1 door de natuur gevormde onderaardse ruimte"
(vandale.nl)

Nee, een grot zit per definitie onder de grond.
(als er geen grond boven zou zitten, zou je buiten zitten, toch?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is maar hoe je het bekijkt. Een grot kan ook in een berg zitten, en zo wel boven de "normale" grond zitten, boven zeeniveau zeg maar. Maar dan nog zit er een deel van de berg boven de grot, anders is het geen grot. Dus toch weer ondergronds.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja, dat is eigenlijk ook wat ik zeg in mijn antwoord...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk ook aan grotwoningen. Uitgehouwen in een berg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zie bijvoorbeeld
http://www.tripadvisor.nl/LocationPhotos-g970348-Villecroze_Var_Provence.html grotten waarin mensen woonden, bovenin de berg