Welke omstandigheden zijn er nodig om stuifsneeuw en sneeuwduinen te krijgen?

Zijn daar vaste windsnelheden en sneeuwdieptes voor te geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

een zucht wind wakkert de droge sneeuw al aan en laat het verstuiven.vandaag in de haarlemmermeer nabij schiphol was het erg bar op de weg mede ook door de open vlakte daar...naar mijn idee zijn er geen specifieke windsnelheden nodig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk is dat zo... Maar dan wil je weten wat dan... Zoiets als windkracht 6 en de schuimkoppen-relatie, daar doel je op...
Er moet voldoende harde wind zijn en sneeuw die droog genoeg is om te stuiven en dan moet het ook nog in voldoende mate aanwezig zijn, natuurlijk... Maar ik kan je geen WET aangeven hoe de variabelen in één regel met elkaar verband houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een straffe bries en verse sneeuw......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Droge ook wel poedersneeuw genoemd en een straffe stormkracht wind. Dan krijg je de sneeuwduinen.