Is of was Alva of iets wat erop lijkt een geografisch gebied, zo ja, waar ligt het?

De vragen:

- Is Alva, zoals in namen voorkomt (hertog van Aylva, Alvarez etc.) een geografische locatie en zo ja waar ligt die?
- Heeft de naam Alvarez iets met die locatie te maken?

Op een van de vragen antwoord geven mag natuurlijk ook.w

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vakantie aan het plannen :) ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) nee gewoon iets wat me al een tijdje bezighoudt, je hoort (met name in geschiedkundige verhalen) veel over mensen met adellijke titels en / of achternamen. Als je prins van Oranje zegt weet ik inmiddels wel dat dat een stukje land in Frankrijk is, maar sommige namen of titels (baron/graaf etc. van ...) zeggen me heel weinig. Vandaar deze vragen.

Het beste antwoord

In het Spaans spreek je dat uit als 'Alba'. De namen verwijzen dan ook naar die plaats in de provincie Teruel, Aragon.