weet iemand wat dit is op google earth??

google earth vraagje, dit vond ik toen ik Egypte van bovenaf wou bekijken, ik zocht pyramides, maar kwam deze cirkels tegen. 27* 5' 51"N - 28* 32' 43"O

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door de ronde vorm is het makkelijker te irigeren (bewateren), omdat sproeiers altijd in een rondje sproeien, niet in een vierkant.

Antwoorden (3)

Het lijken mij landbouwgebieden in de woestijn. In sommige staten van de VS heb je iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cirkelvormige irrigatiegebieden voor landbouw. Zie : http://nl.wikipedia.org/wiki/Cirkelirrigatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bovenstaande antwoorden zijn gedeeltelijk juist, het is het New valley project. (zie bron 1)
dit is een project om de westelijke woestijn van egypte van water van het Nassermeer te voorzien. Zodat er een nieuwe vruchtbare vallei ontstaat in egypte naast de vallei van de nijl