Hoe kun je onderzoeken of een industrieterrein goed bereikbaar is?

Ik moet voor school onderzoeken of het industrieterrein van een plaats goed bereikbaar is, hoe kan ik dat het beste doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wat in ieder geval helpt bij de bereikbaarheid, is dat het duidelijk aangegeven is op ANWB-borden. Handig is bovendien, als de weg extra breed is, zodat vrachtverkeer gemakkelijk toegang heeft. Dit is vast te stellen door ter plaatse te gaan kijken. Gemakkelijk is verder (via een kaart vast te stellen) of er in de nabije omgeving aansluitingen zijn op de autosnelweg. Van belang is verder de vindbaarheid van de verschillende panden op het terrein. Het is veelal gemakkelijker om een systematische nummering met bedrijfsnummers te hebben dan te werken met huisnummers. Via aanduidingen op plaatselijke wegwijzers kan dan het verkeer snel naar het juiste bedrijfsgebouw worden geleid. Ook dit is weer vast te stellen door waarneming ter plaatse.
Verder goed de media bijhouden als er berichten verschijnen over het desbetreffende industrieterrein. Als een industrieterrein slecht bereikbaar is laat de belangenvereniging van ondernemers dat zeker horen.
12 jaar geleden
Doe een enquête. Loop over het industrieterrein en vraag aan honderd willekeurige mensen of ze het daar goed bereikbaar vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga zelf op onderzoek uit. Probeer uit of het industrieterrein makkelijk te vinden is met de auto, onderzoek of er vaak een bus naar het terrein gaat vanuit verschillende locaties en probeer uit of je er op de fiets makkelijk en veilig naar toe kunt. Hiermee kun je onderzoeken of het personeel er makkelijk kan komen.

Kijk verder of vrachtauto's makkelijk op het terrein kunnen komen en of ze er makkelijk kunnen keren. Onderzoek verder of het in de buurt van de snelweg is. Hiermee onderzoek je of de goederen die er gemaakt of verwerkt worden, makkelijk aan- en afgevoerd kunnen worden.

Als je er toch bent, kun je een aantal mensen interviewen over hun 'beleving' van de bereikbaarheid.

Als je er niet makkelijk zelf naar toe kunt om dit te onderzoeken, kun je ook google earth, routeplanner en 9292OV gebruiken om een redelijk beeld te krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien is het industrieterrein ook nog wel via water (kanaal?) of spoor (eigen loshaven voor goederentreinen langs het het spoor?) te bereiken. Dat is natuurlijk helemaal superbereikbaar.