hoelaag was de zeespiegel in het Saalien en Weichselien ?

hoe laag was de zeespiegel in de laatste twee ijstijden ?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Tijdens het Saalien was de zeespiegel 30 tot 45 meter lager dan nu. Maar dit was niet constant omdat op het einde veel landijs begon te smelten en het zee-ijs had WEL invloed op de hoogte van de Zeespiegel ( niet volgens fysica wetten -dan zou het gelijk blijven , maar door de druk die het ijs uitoefende op aardkorst .... die op het hoogtepunt die korst naar beneden drukte. Op het einde veerde de korst weer op.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook tijdens het Weichselien lag de zeespiegel 30 tot 40 meter lager volgens onderstaande link.