Het eerste antwoord geeft je de definitie. Simpel gezegd beschrijft de Evolutietheorie het zich aanpassen van mensen, dieren en andere organismen aan veranderende omstandigheden. Bijv. in de leefomgeving van een bepaalde diersoort zijn de bossen aan het verdwijnen. De dieren die daar leven, passen zich dan langzaam aan het leven op de steppe aan, waar heel andere eisen gesteld worden aan bijv. het verkrijgen van voedsel. Zulke aan passingen vinden over vele generaties plaats.
Bovenstaand is maar een verzonnen voorbeeld, maar aanpassing van levende organismen is continu nodig omdat omstandigheden nu eenmaal steeds veranderen. Ook vindt een schifting naar sterkte en gezondheid per individu plaats, de zgn. 'Survival of the fittest'. Evolutie is dus een natuurlijk fenomeen dat ten doel heeft de soorten in stand te houden. Weinigen twijfelen er nog aan dat dit meer is dan een theorie, namelijk een natuurlijk gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje, hiermee kan goed verder ik snap nu ongeveer wat de evolutietheorie inhoud!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welverdiende plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo goed antwoord!

Andere antwoorden (2)

"De evolutietheorie is de natuurwetenschappelijke verklaring voor de evolutie van het leven op Aarde. Het beschrijft het proces waarbij erfelijke eigenschappen binnen een populatie van organismen veranderen in de loop van de generaties als gevolg van genetische variatie, voortplanting en natuurlijke selectie." (wikipedia)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het in makkelijkere woorden kan had ik het fijn gevonden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reproductieve isolatie is ook heel belangrijk!
Evolutie is tijdig aanpassen of verdwijnen, of het voordeel hebben aan een spontane mutatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry dit vind ik het slechtste antwoord