Waarom liggen veel "vreemde" plaatsen in het noorden?

Bij het spel Kaaswerpen bij Ik hou van Holland valt het me op dat veel plaatsen met onalledaagse namen (Boerenhol, Doodstil, Sexbierum of zoals gisteren Hongerige Wolf) in Groningen of Friesland liggen. Is hier een logische verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Nou ja, hier in het zuidwesten heb je Stampersgat, Nummer Een , Schuddebeurs, Dreischor en ook Boerenhol, die kunnen er ook wat van.
Namen van plaatsen, dorpjes en gehuchten, zijn ontstaan naar bepaalde gebeurtenissen op die plaats/ plek.
Op het platte land, lijken er meer vreemde namen voor te komen dan bij de grotere plaatsen.
Bij grotere plaatsen hebben vaak rivieren, mondigen er van, bruggen en lokale streek namen , de naam bepaald.
B.V. Maastricht, Rotterdam, Rijnmond, Schiedam, Roermond enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet alleen in het Noorden van Nederland
Rectum Overijssel
De Dood Noord-Brabant
Platvoet Overijssel
Boerhaar Overijssel
Koedood Zuid-Holland
Muggenbeet Overijssel
Zijtaart N-Brabant

Ook onze zuiderburen hebben bijzondere plaatsnamen

Zie foto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In belgie noemen ze Reet, kontich en Aarsschot ook wel de "Anale driehoek"
Waarschijnlijk leefden daar andere volken dus geven die ook andere namen. En als dan 1 volk heel lollig is geven ze zo vreemde namen.