Hoe laag ligt het meer van Galilea?

Ik weet dat het het laagst gelegen meer is ter wereld maar hoe laag ligt deze? Hoe wordt dit gemeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Het Meer van Tiberias (Hebreeuws: ים כנרת - Meer van Kinneret), ook vaak Meer van Galilea of Meer van Genezareth (of Gennesaret), is genoemd naar de stad Tiberias, de grootste plaats die aan dit meer ligt. Het meer heeft een oppervlakte van 165 km² en een maximale diepte van 46 meter. Afhankelijk van de neerslag in de voorafgaande jaren schommelt de waterspiegel rond de -212 meter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is de grootste zoetwater reserve van Israel, 21km van noord tot zuid en 12 km breed, een maximum diepte van 48 meters. Bij 213 meter onder zeespiegel, is het het laagste zoetwatermeer op aarde en het tweede laagste punt in de wereld na de Dode Zee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meer ligt 208 meter beneden de Middellandse Zeespiegel.
Om de waterdiepte te bepalen wordt in zoetwater een peilschaal gebruikt. Deze geeft gerelateerd aan de bodem de diepte aan.
Amadea
12 jaar geleden
Helaas, de dode zee is het laagst gelegen meer ter wereld, en extreem zou omdat er alleen water wordt aangevoerd dat verdampt - er is geen rivier die de dode zee uit stroomt.
En het waterniveau ligt rond 417 meter onder de zeespiegel.