Demografisch en economisch gezien:

Het ligt 18 km van Washington DC af en 9,7 km van Fairfax, de hoofdstad van Fairfax county. Het grenst aan alle kanten aan voorsteden van Washington DC: McLean in het noordoosten, Pimmit Hills in het oosten, Idylwood in het zuidoosten, Dunn Loring in het zuiden, Vienna in het zuidwesten en Wolf trap in het westen.
Tysons Corner is Fairfax County's centraal zakelijke district, met de grootste concentratie aan kantoorgebouwen in Noord Virginia.