Is het mogelijk dat HEEL Nederland onder water komt te staan?

Friesland, Groningen bijna onder water?
Maar is het mogelijk dat HEEL Nederland onder water komt te staan? Of alleen West-Nederland die grotendeels onder de zeespiegel ligt?
Is het mogelijk dat de dijken het niet zullen houden..?

Stress! Noodsituatie?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als er geen dijken zouden zijn, zou Nederland er zo uit zien volgens NAP
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Ritsuka, plus voor je mooie kaart. Maar laat het in Godsnaam niet gebeuren: willen al die "randstedelingen" opeens bij ons in Brabant komen wonen, dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja tuurlijk: de halve wereld verzuipt en waar maakt onze Jeroen zich druk over? Voetbal: sneu!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Jeroen, ik ben allang geen jochie meer en ik adviseer je om beter op te letten tijdens de Nederlandse les (of ben je nog bezig met de verplichte inburgeringscursus?).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BraBart kom op man wordt volwassen ofzo! trouwens mooie kaart een de poster ervan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dream on Jeroen! (ik ga het niet vertalen voor je, zoek het zelf maar op).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keep dreaming BraBart! (dit ga ik ook niet vertalen ;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga toch eens een verzoek indienen bij GV om alle kleuters van deze site af te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, by the way Hompiewhatever: "Keep dreaming" is echt geen Engels hoor, geen hond die je begrijpt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 voor de duidelijkheid die je schept met die prachtige kaart, Ritsuka!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kaart toont inderdaad alleen de delen die onder NAP liggen, en alleen de delen die met elkaar verbonden zijn.
Het Peizerdiep loopt namelijk over en dat is toch een van de hoogst gelegen plekken van Noord Nederland. Ideeën zijn er echter om huizen op drijvende fundamenten te bouwen. Als dat plan werkt zullen wij nooit meer last hebben van een stijgend waterspiegel.

Andere antwoorden (4)

Ik denk niet makkelijk, dan zou ook duitsland, belgie en frankrijk grotendeels onder water staan. Hier in Enschede zitten we zelfs op ongerveer zestig meter boven NAP!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu kan het eigenlijk nog niet. maar als de noordpool smelt, dan zit nederland in het problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aanvulling op het kaartje: Er zijn ook nog de rivierengebieden die onder water kunnen komen staan. Het kaartje belicht alleen het effect van de zee.

Een gedeelte van de problemen die nu in het nieuws genoemd worden gaat ook over het hoge waterpeil van de rivieren. Er liggen veel steden en dorpen aan de rivieren, dus daar kan hoog water ook veel problemen geven.

Maar als antwoord op je eigenlijke vraag: Nee, sommige delen van Nederland liggen ruim boven de zeespiegel en niet bij een rivier en komen dus niet zomaar onder water te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie aanvulling. +1
Nee alleen het noord-Westen en die tijd duurt niet lang meer..