Hoe laat is het als je woont op een tijdzone grens?

Als je woont op een tijdzone grens, hoe laat is het dan?
Dat is toch heel lastig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Ten eerste wonen er niet veel mensen op tijdgrenzen. Vaak vallen die samen met landsgrenzen, en waar dat niet lukt, lopen ze door dunbevolkte gebieden. Voor zover ik weet is er geen stad of dorp ter wereld waar een tijdgrens doorheen loopt. Een tijdgrens kan ook best een bochtje maken. Ook in Nederland waar de Centrale Europese Tijd (CET) geldt, loopt de officiële tijd niet gelijk met de zonnetijd. Dat gezegd hebbende zullen mensen die op een tijdgrens wonen een praktische keuze maken, afhankelijk van hoe laat het op waar bijvoorbeeld op het werkadres is, en/of de school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Op die kaart is precies te zien wat jij zegt:
Een tijdgrens kan best een bochtje maken. Zoals bijv. in Noorwegen.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat er bijna niemand op een tijdszone grens woont, maar als je daar woont neem je denk ik de tijd aan van de plaats waar je werkt of waar je op school zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Denk ik" vormt vrijwel nooit een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk jij dat Widar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het, ik meen het en ik ervaar het.
Ik heb gezocht naar een wereldkaart met tijdzones. Zie link onder bronvermelding. Ik denk dat het per zone gewoon vast staat, mocht je wonen in een land met verschillende tijdzones. Een andere mogelijkheid is dat een land 1 tijdzone gebruikt. Zoals bijv. Noorwegen - het noorden ligt verder naar het oosten dan Finland, maar de tijd is het zelfde als in het zuiden.

Op de kaart (links onderaan) staat ook vermeld:
"China ligt in 5 tijdzones, maar gebruikt slechts één tijdzone.
Rusland beslaat maar liefst 11 tijdzones!"