Ijzer
Maar het grootste gedeelte zit wel in de Aardkern en is voorlopig niet te ontginnen

Toegevoegd na 4 minuten:
Basalt en graniet zie ik niet direct als een grondstof....hoewel het in de bouw wel gebruikt wordt , net zoals alle stenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
ha je was me net voor want dat dacht ik ook en ik zat net uitgebreid die wiki link te lezen, 35% +
amigo
12 jaar geleden
deze link is nog beter daar staat het in als lijstje http://nl.wikipedia.org/wiki/Samenstelling_van_de_Aarde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank ,Maar ik wist dat zonder lijstje ook al heel lang.
Heb meer moeite met het woord grondstof ....ik zit me af te vragen wat van de Aarde nooit als grondstof gebruikt wordt ....en ik kom voorlopig alleen bij 'kernafval '
Hoewel dat weer zou kunnen gebruikt worden voor 'vuile bommen'

Andere antwoorden (2)

Het lijk mij,dat dat gesteente is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal leggen ze daar wegen van aan.
En die liggen er wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het maar net, eef!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is dat antwoord een plus waard.+1.
Dat is silicium. Na zuurstof het meest voorkomende element in de aardkorst.
Amadea