Over het algemeen wordt dat opgepompt uit de omringende sloten, of vanuit het grondwater.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das potdikke ook handig, als er nou ergens veel sloten zijn , is het wel rond boeren akkers. Dat komt mooi uit!
Uit zijn sloten of hij pompt het op als hij daar een vergunning voor heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bor heeft geen eigen sloten, sloten en watergangen zijn allen eigendom van het waterschap.
Uit de wolken = regen
Of uit slootjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de boer hoeft geen moeite te doen want van de 365 dagen 300dagen regen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader haalt het gwn uit de kraan, vanaf de kraan pompen we het in de sloot en vanaf daar
besproeien we het land ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een boer maakt soms gebruik van grond water.
In de zomer maanden zet hij ook wel water sproeiers in het land, die zijn aangesloten op grondwater of bij sloten.
Ook heeft een boer soms een ondergrondse waterbron.
De boer gebruikt niet tracktors om door het land te rijden om water te geven.
Hierdoor zou hij de gewassen plat rijden.