Zijn er in andere landen kunstmatige bergen gemaakt zoals bij het voorbeeldfilmpje?

http://www.diebergkomter.nl/over-de-berg/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen berg. Het is een gebouw in de vorm van een berg. Had het solide moeten worden dan had ik het nog wel een berg willen noemen. Dit is een uit de kluiten gewassen wolkenkrabber.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een solide berg is vooralsnog onmogelijk, dan wel onhaalbaar (kosten, materiaal & techniek, bodemgesteldheid/druk, etc etc.).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zouden ze de berg solide maken dat is totaal niet efficient. Nu kunnen ze de binnenkant inrichten en indelen zoals ze zelf maar willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ben je goedkoper uit door gewoon een berg ergens te kopen, dan wel niet het hele land te annexeren. ;-)

Antwoorden (3)

Hee Raamklaza!

Berg is een groot woord.. de grootste "berg" in de wereld die kunstmatig gemaakt is, ligt in Duitsland en heet de "The Sophienhöhe", deze is echter "slechts" 260 meter hoog.

Hogere bergen in de wereld zijn er (nog) niet gemaakt, dus in dat geval zou Nederland de eerste zijn die een echte berg kunstmatig aanlegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, en al heel lang. In Amerika en Europa bijvoorbeeld op verschillende plekken. Het gaat meestal om grafheuvels. Mogelijk kwamen de Egyptenaren en Indianen zo op het idee om piramides te bouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zag het ook vorige week op het nieuws. leuk idee, maar lijkt me onhaalbaar. goeie vraag dus van jou of er al andere landen ervaring mee hebben.

in Nederland ken ik alleen de namaak-berg Monte Cervino in het hoge Bergse Bos bij Rotterdam. Deze berg is 34 meter en wordt gebruikt om te klimmen etc.

en de "Hemelaya": de mooiste klimberg van Nederland in Hemelrijk bij Volkel. Voor alle niveaus en leeftijden te beklimmen, wandelen, glijbanen binnenin etc.

beiden zelf beklommen!

wel of niet massief maken? Begin met een vuilstortplaats.