Alles is al gevonden, alleen atlantis moet nog gevonden worden.

Maar dat is een stad :P ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het laatste continent dat ontdekt werd, was Antarctica aan het begin van de negentiende eeuw. Het laatste ontdekte stuk land is een stuk kleiner en ligt voor de kust van Siberië: de woestijnachtige eilandengroep Severnaya Zemlya. Deze werd in 1913 ontdekt en in 1930 pas volledig verkend.
Er is nog steeds onontdekt land te vinden op onze planeet. Zeker nu de aarde opwarmt en het ijs smelt, komen eilanden bloot te liggen.

Zie bron, best interessant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd interessant artikel. +
Er kunnen zich door vulkanische activiteit op de zeebodem ook vandaaruit nieuwe eilanden ontstaan,doordat het land naar boven wordt geduwd zeg maar.

En het legendarische Eldorado,door de Spaanse Conquistadoors genoemd,is ook nog steeds niet ontdekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
joh, goed antwoord dennis! Chapeau. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok,thnx....
Ik vind dit wel een hele leuke, grappige vraag. Eigenlijk kun je daar nooit een antwoord op geven. Je weet het nooit zeker. Land wat je nog niet gevonden hebt, ken je niet en je weet dus ook niet van het bestaan af. We hebben de wereld aardig in kaart gebracht, dus redelijkerwijs kun je er van uitgaan dat we alles hebben gevonden. Maar wie weet??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zo ken ik er nog wel een, als ik je een blank A4'tje geef en vraag of er iets op getekend staat zou je ook kunnen zeggen dat je het nooit weet, De aarde is natuurlijk al helemaal afgescant met satellieten dus het lijkt me vrij duidelijk dat al het land nu wel bekend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He, meneer Tomaat, ik spreek je toch ook niet tegen. Dat zeg ik in de laatste zin toch ook. Wat betreft die vergelijking met dat A4-tje, zolang ik niet het hele A4-tje zie, of het idee heb, dat ik dat A4-tje niet helemaal zie, dan weet ik inderdaad nooit zeker of er iets op getekend staat. Misschien heb je het onderste randje van dat A4-tje wel omgevouwen. En lees alle andere reacties er eens op na. Er zijn nog mogelijkheden genoeg. En het is ook wel leuk dat je ruimte houdt voor nieuwe ontdekkingen.
je zou zeggen dat door de satellietfoto's die ze maken al het land wel in kaart is gebracht, maar nieuw land kan natuurlijk altijd ontstaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eilanden of continenten zal je niet meer vinden.
Maar dat wil niet zeggen dat alles ontdekt is.....verre van.
Men weet meer van de Maan dan van wat er zich in de zeeën en oceanen voordoet . Van de zeeën en oceanen is nog geen 10% in kaart gebracht ....en die maken 3/4 uit van de Aarde.
Ook op het land zijn er nog geïsoleerde onontdekte gebieden ...ook al worden ze schaars.
In het Amazonegebied worden er nog jaarlijks ongecontacteerde indianenstammen gevonden.
Slechts grosso modo één derde van de planten en dierenwereld is in kaart gebracht (op zoogdieren na)
Vorig jaar heeft men een totale ongekende wereld ontdekt in Nieuw Guinea (zie youtube) , met een heel eigen micro klimaat.
Van Antartctica weet men nog nagenoeg niks , door de kilometers dikke ijslaag.
Ook op Sulawezi ,Borneo ,Andamanen ,Gabon , Ethiopië , Sumatra en de Himalaya zijn nog grote onontdekte gebieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een half jaar geleden (of zo) werd ontdekt dat er een totnogtoe compleet onbekende indianenstam leeft ergens in het regenwoud van Zuid Amerika. We weten nog niet alles. Want er zijn aardig wat onbegaanbare gebieden in de wereld, en het lastige daarvan is dat ze onbegaanbaar zijn. Je wandelt er dus dus niet zo 1 2 3 naartoe om ze goed te bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een volk, dat daar "land" was was al jaren bekend.