Wat is precies de internationale daturmgrens, en is het waar dat je daarbij in een tijdsvacuum kan raken? En wat is dat?

Ik wil graag weten wanneer of wat het precies is... En of je er door in een tijdsvacuum kan raken, dat heb ik Namenlijk wel eens gelezen.. Maar wat is dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Nog nooit van tijdsvacuum gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh oke, ja ik wel, maar geen idee wat het is :P

Het beste antwoord

De datumgrens is een denkbeeldige lijn die ergens in de Stille Oceaan van noordpool naar zuidpool loopt.
Omdat de zon niet op alle plaatsen op aarde tegelijkertijd boven de horizon zichtbaar is zal het ook niet op alle plaatsen tegelijkertijd middernacht zijn.
Omdat middernacht de datum 1 dag verspringt is op die afgesproken plek de grens van twee opeenvolgende data gekozen.
Je merkt er verder niets van, het is maar een afspraak, net als de grenzen van de verschillende tijdzones.
Als je naar Engeland reist moet je jouw horloge een uur achteruit zetten, je wordt er niet plotseling een uur jonger door.
Het is dus ook onzinnig om te denken dat er bij de datumgrens zoiets als een tijdsvacuum bestaat, hooguit is het wat lastig te bepalen of je volgens jouw kalender zondag of maandag is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een denkbeeldige lijn die voor een groot deel op de 180e lengtegraad ligt. Op die lijn is in het westen de nieuwe dag al begonnen terwijl het in het oosten nog gisteren is. Een tijdsvacuum is onzin.