Bestaan er eilanden die van nature perfect rond zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken wel een eiland in een hartvorm bij Australie.

Het beste antwoord

Target Island
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

perfect rond is niet haalbaar..

the next best thing:

http://members.virtualtourist.com/m/9fcc0/13c8e8/

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.tnmv.net/wp-content/uploads/2011/06/Adaaran-Club-Bathala.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Perfect rond is alleen door mensen gemaakt. Eilanden worden gevormd door de zee of door vulkanen. laat ik een voorbeeld nemen dat beide oorzaken heeft.

Een onderzeese vulkaan is uitgebarsten, en heeft een behoorlijke bult onder het zeeoppervlak gemaakt. De vulkaan gaat dood, en barst niet meer uit. De kegel die die vulkaan heeft achtergelaten lijkt rond in omvang, maar is het toch niet helemaal. De zee heeft al invloed gehad op de vorm. Nu gaat de zee verder met het vormen van het eiland. De stroming van de zee neemt zand mee. De vulkaan houdt wat zand tegen, zodat dit (uiteindelijk) een strand vormt. Als je eilanden bekijkt, zie je dat aan één kant meer strand is dan aan de andere kant. Dit komt door stroming.

Als je een perfect rond eiland zou hebben, dan zou de stroming aan alle kanten hetzelfde moeten zijn. Dit zou het geval zijn in een draaikolk, de stroming gaat rond en rond. Maar in het midden van een draaikolk is het zo onrustig dat er geen eiland kan vormen!

Het eiland hieronder is het natuurlijke eiland dat het meest rond is. Zoals je ziet, is het niet perfect rond, en aan de noordkant zie je een brede band, dit is de plek waar nieuw zand wordt aangevoerd door de zee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de goede uitleg. Volgens mij is dit eiland La Gomera.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen een goed antwoord maar ook een goede uitleg +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit eiland heet Rimatara, in Frans Polynesië. :) bedankt voor de plussen!
Een atol kan perfect rond zijn (maar wat is perfect?).
Een atol wordt gevormd op de top van een onderzeese vulkaan en steekt maar weinig uit boven het zeewaterniveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar een atol is geen eiland, het is een serie eilanden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Pinky135,
Volgens Van Dale is een atol een ringvormig koraaleiland.