Uiteindelijk zal ook de aarde een koude, dode planeet worden. Ze koelt dus wel af, maar dat gaat onnoemelijk langzaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er komt te weinig lucht en de warmte blijft daar onder hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Magma stolt alleen als het afkoeld. Binnenin de aarde is het zo heet dat het niet stolt en dus vloeibaar blijft. De hitte komt vooral van de kern, die wel 7500 is en in het centrum een paar miljoen graden. Dus geen wonder dat het niet stolt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar waarom koelt het dan niet af! Dat is de vraag
Het koelt niet (of niet snel) af omdat er hitte gegenereerd wordt door radioactief verval, zie onderstaande link.