Waarom noemen sommige mensen de Braziliaanse stad São Paulo als Sao Paolo?

Dat golfje op de a boeit hier niet zo, maar gebruiken sommige mensen 'Paolo', terwijl het gewoon 'Paulo' is?

Een Nederlandse naam lijkt me dat ook niet, want op Wikipedia is het ook gewoon zoals het hoort:
http://nl.wikipedia.org/wiki/S%C3%A3o_Paulo_(stad)

En een typfout met een o in plaats van een u lijkt me ook niet, want anders zou ik het dan niet regelmatig horen (wanneer ik het van iemand hoor, komt nou ook weer niet dagelijks voor)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 miljoen typfouten lijkt me ook stug: http://www.google.com/search?q=Sao+Paolo&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a#q=%22sao+paolo%22&hl=en&safe=off&client=firefox-a&hs=rZb&rls=org.mozilla:en-US:official&nfpr=1&prmd=ivnsm&ei=8y8LTqbxL4brOZSqjKgB&start=20&sa=N&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=58bd91fa1acae9e2&biw=1920&bih=983
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja...
Waren zeggen mensen senox als er xenos staat?
Waarom zeggen mensen gelderdome als er gelredome staat?
...
Zo kan je heel lang doorgaan... Ik heb me erbij neergelegd ;-)

Het beste antwoord

São Paulo is genoemd naar de apostel Paulus. Sint Paulus, San Paolo, São Paulo. Het is inderdaad niet correct, maar het komt van de benaming San Paolo.