Hoe kan het dat het nu ineens 3 dagen heel warm word en dan de temperatuur weer ver gaat zakken?

Bijv dat het afgelopen dagen rond de 15 graden was en nu ineens 2 dagen rond de 30 graden gaat worden en na 2 dagen weer flink zakt naar rond de 18 graden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Door wisselwerking tussen verschillende luchtmassa’s
krijgen we alledaagse weersveranderingen,
van mooi tot stormachtig. Koudefronten, die in het algemeen samenhangen met lagedrukgebieden, veroorzaken meestal turbulenter weer dan warmtefronten. Als een koudefront in een gebied met warme, minder zware lucht komt, wordt deze door de koude lucht met geweld opgetild. Hierdoor ontstaat een sterke convectie. Er kunnen dan grote Cumuluswolken en zelfs Cumulonimbuswolken ontstaan. Deze veroorzaken langs het front buien. Dit leidt tot een gebied met lage druk, met een sterke wind. Langs het front is de regenval het zwaarst en de wind het krachtigst. De wolken die erachter ontstaan leiden ook tot buien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is nu de natuur grillig en doet wat hij/zij wil. Het weer is niet te beinvloeden door ons.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen antwoord.
ronron1212
12 jaar geleden
Geef eens een beter dan
ronron1212
12 jaar geleden
Als we dat wisten konden we er iets aandoen.
Dat doet de natuur, mensen kunnen het niet veranderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook geen antwoord
ronron1212
12 jaar geleden
Geef een beter anders geen commentaar
Dat heeft te maken met de richting waarvandaan de wind waait.
Als het uit het zuiden komt (zoals de komende paar dagen) dan wordt er warme lucht aangevoerd.
Maar als de hoge- en lagedrukgebieden op een andere plaats liggen, zal de wind vanuit een andere richting komen. En als de wind vanuit het noordwesten komt, brengt die koude lucht met zich mee.
12 jaar geleden
Er komt een hoge druk gebied vanuit Spanje hierheen, eerst nog via Frankrijk. Daarna waait het weer naar zee.